3rd year - FOPHU
أهلا بيك يا دكتور

Join the forum, it's quick and easy

3rd year - FOPHU
أهلا بيك يا دكتور
3rd year - FOPHU
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

النشرة اليومية 4

Go down

النشرة اليومية 4 Empty النشرة اليومية 4

Post by nasirelwatn Sat Oct 15, 2011 2:30 am

بسم الله الرحمن الرحيم

50% امتياز

النشرة اليومية (4)

2011-10-04

ازيكم يا دكاترة طبعا انا عارف ان النهاردة اجازة ( الحمد لله) بس بالصدفة كنت رايح الكلية النهاردة ولقيت شوية حاجات حصلت وشوية اسئلة منكم قلنا لازم تعرفوها ونبتدى مع بعض :

1- جدول عملى الهوسبيتال نزل يا جماعة والجدول هنزله فى ملف ورد بعد النشرة اليومية مباشرة

2- كتاب الميكرو بدا باب الحجز وحجز الكتاب بمائة جنية ( محدش يطصدم زيى ) والفارما باربعين جنيه واللى دفع خمسة واربعين ليه خمسة جنية يروح يا خدها ( الحق خدها بسرعة مش ضامنين اللى هيحصل تانى) والهوسبيتال بخمسة واربعين

3- يوجد ادوات يحتاجها قسم الميكرو وهى كالاتلى:

اولا : ادوات يتم تسليمها الى سكرترية قسم الميكرو

A- 2 petri dishes

2 wassermann tubes - B

5 testtube - C

بقى ان تعرفوا ان عم ابو ياسر بيبيع الحاجات دية وقالولى انهم ارخص من السنتر بخمس جنيهات

ثانيا : ادوات لا تسلم وتحضر كل معمل مع الطالب

water-proof marker -A

slides -B

clen white lab-coat -C

alchol 70% or dettol -D

cotton -E

matches -F

microscope-G ( لو عندك واحد )

leop -H

4 - دكتور احمد ناصر كان سالنى هو فيه عملى لل immunology ولا لا وانا هنا بجاوبه انه مفيش عملى لل immunology لكن فى اخر العملى المعيدين هيشرحوا نظرى العملى بتاعها وهتيجى فى الشيت بتاع نظرى العملى بس يعنى يا احمد متقلقش مش هنشتغلها

5- باذن الله سيتم نزول محاضرتى الphyto والhospital كمبيوتر يوم الاحد وسيتم نزول محاضرة الفارما ( المحاضرة بتاعة يوم الاثنين ) يوم الاحد فى صورتين متبيضة بالايد وكمبيوتر الاتنين هينزلوا يوم الاحد ( كل واحد يختار اللى عايزه )

nasirelwatn

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics